بررسي تعدادي از پرونده هاي جعل مبالغ چک در پليس آگاهي و دستگاه قضايي مشخص کرد که جاعلان چک، طعمه هاي خود را در صف هاي بانک به دام مي اندازند.
به گزارش بی باک به نقل ازخراسان، طي چند ماه گذشته افرادي با مراجعه به دستگاه قضايي، اعلام کردند که در صف هاي بانک طعمه جاعلان شده اند و بدين ترتيب مبالغ زيادي از حساب هاي بانکي آنان برداشت شده است. 

يکي از اين افراد که روز گذشته براي پيگيري پرونده اش به شعبه ۲۲۶ مجتمع قضايي امام خميني (ره) مراجعه کرده بود در تشريح ماجرا گفت: يک فقره چک به مبلغ ۵۰۰هزار ريال را به کارگرم دادم تا آن را پنجم فروردين ماه از بانک وصول کند اما ديروز وقتي حساب هايم را بررسي کردم متوجه شدم که مبلغ ۷۵۰هزار تومان توسط فرد ناشناسي از حساب برداشت شده است. اين فرد ادامه داد: موضوع را که بررسي کردم ديدم شماره چک، هماني است که به کارگرم داده بودم وقتي علت را از او جويا شدم گفت: آن روز بانک شلوغ بود و من در صف ايستاده بودم که مردي به من گفت: من عجله دارم اگر امکان دارد شما نوبت خود را به من بدهيد و من مبلغ چک شما را نقدي پرداخت مي کنم. 

شاکي پرونده ادامه داد: او مبلغ ۵۰۰هزار ريال به کارگرم داده و پس از ۲روز نيز با جعل چک مبلغ ۷۵۰هزار تومان از يک شعبه ديگر بانک دريافت کرده است. اين گزارش حاکي است: اسفندماه گذشته نيز با همين شيوه فرد ديگري در صف بانک چکي را که مبلغ آن ۲۰۰هزار تومان بود از يک مشتري دريافت کرده و سپس با جعل آن بيش از ۴۰۰هزارتومان از يک شعبه ديگر بانک گرفته بود که در اين رابطه نيز پرونده ديگري در مجتمع قضايي امام خميني (ره) تشکيل شد و تحت رسيدگي قرار گرفت. بنابراين گزارش، در بررسي پرونده هاي جعل چک که طي ماه هاي گذشته در پليس آگاهي و مراجع قضايي رسيدگي شده، مشخص شد که جاعلان چک در صف هاي بانک به انتظار طعمه هايي مي نشينند که مبالغ چک آن ها کم است و مي توانند همان لحظه به طور نقدي به افراد پرداخت کنند. قاضي شعبه ۲۲۶ مجتمع قضايي امام خميني (ره) در اين باره به شهروندان هشدار داد: جاعلان و کلاهبرداران از هر فرصتي براي ارتکاب جرم استفاده مي کنند. قاضي جواد جاويدنيا افزود: شهروندان از دادن چک به افراد ناشناس در بانک ها به طور جدي خودداري و مبالغ چک را از کارمندان بانک دريافت کنند .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا